martes, 22 de mayo de 2012

MÀRQUETING ESTRATÈGIC: EL PLA DE MÀRQUETING


Màrqueting a mig o llarg termini amb funció de seguir l’evolució del mercat de referència identificant les oportunitats de negoci. Per definir l’estratègia comercial orientada a establir i  mantenir l’avantatge competitiu. L’eina fonamental és el pla de màrqueting (document estructurat que dona resposta a tres qüestions bàsiques: Qui som? Què volem? Com aconseguir-ho?)

Contingut del pla de màrqueting
Definició estratègica
Enunciar els objectius comercials.
Anàlisi de la situació
Anàlisi DAFO.
Desenvolupament de l’estratègia
Aplicació de l’avantatge competitiu.
Implantació de l’estratègia
Pràctic de l’estratègia definida.
Avaluació i control
Mètode a seguir per controlar l’aplicació del pla de màrqueting i valorar els resultats, e funció dels objectius.

Cal conèixer les estratègies genèriques a desenvolupar:
- En funció de l’avantatge competitiu: estratègia de costos, estratègia de diferenciació, estratègia d’enfocament.
- En funció del producte: estratègia de penetració, estratègia de desenvolupament de mercats, estratègia de desenvolupament de producte, estratègia de diversificació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario