Màrqueting a mig o llarg termini amb funció de seguir l’evolució
del mercat de referència identificant les oportunitats de negoci. Per definir l’estratègia
comercial orientada a establir i
mantenir l’avantatge competitiu. L’eina fonamental és el pla de
màrqueting (document estructurat que dona resposta a tres qüestions bàsiques:
Qui som? Què volem? Com aconseguir-ho?)
Contingut del pla
de màrqueting
|
|
Definició estratègica
|
Enunciar els
objectius comercials.
|
Anàlisi de la situació
|
Anàlisi DAFO.
|
Desenvolupament de l’estratègia
|
Aplicació de l’avantatge
competitiu.
|
Implantació de l’estratègia
|
Pràctic de l’estratègia
definida.
|
Avaluació i control
|
Mètode a seguir per
controlar l’aplicació del pla de màrqueting i valorar els resultats, e funció
dels objectius.
|
Cal conèixer les estratègies genèriques a desenvolupar:
- En funció de l’avantatge
competitiu: estratègia de costos, estratègia de diferenciació, estratègia d’enfocament.
- En funció del producte:
estratègia de penetració, estratègia de desenvolupament de mercats, estratègia
de desenvolupament de producte, estratègia de diversificació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario