miércoles, 30 de mayo de 2012

El preu

Valor monetari d’un producte que iguala la satisfacció del comprador amb la rendibilitat del venedor.
Modificar-lo es fa d’un dia per l’altre, mentre que contractar una campanya de publicitat és una tasca molt més complexa.

Mètode per fixar els preus

- Anàlisi dels objectius estratègics de l’empresa.
- Valoració dels elements condicionants (marc legal de preus, nivell de competència al mercat, estructura de la demanda, etapa de cicle de vida en què es troba el producte, estructura de costos de producció, situació socioeconòmica, existència de productes substitutius i complementaris).
- Elecció del procediment de fixació de preus (cost, competència i demanda).
- Definició de les estratègies de preus previstes.
- Fixació del preu de mercat dels productes.

Estratègies per a l’aplicació de preus

Estratègies de preus
Estratègia
Descripció
Aplicació
Preus diferencials
Diferents preus per a un mateix producte.
- Preu negociat amb el client industrial.
- Preu amb descomptes.
- Ofertes.
- Rebaixes
- Preus ètics
Preus competitius
Es fixa el preu en funció de la competència.
- Preu similar al de la competència.
- Preu primat.
- Preu descomptat.
Preus psicològics
Es fixa el preu en la percepció que la demanda té del producte.
- Preu habitual.
- Preu rodó.
- Preu imparell.
Preu per línies de producte
Es fixa el preu per a tots els productes d’una línia, en comptes de producte a producte.
- Preu de paquet.
- Preu de producte captiu.
- Preu únic.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario