miércoles, 16 de mayo de 2012

La competència


Per dissenyar l’estratègia de l’empresa cal analitzar la competència.
- Qui són els competidors? Quants n’hi ha? Forma jurídica predominant, dimensions de l’empresa, capacitat d’innovació i l’estructura financera, etc.
- Com és la competència? L’existència de lideratge, el nombre de competidors, la força de cada un, la naturalesa dels avantatges competitius, les possibles barreres d’entrada per a competidors potencials, etc.
La informació que permet l’anàlisi es:
- La quota de mercat de cada empresa.
- La posició de les empreses en el mercat.
- Empreses líders.
- Empreses reptadores.
- Empreses seguidores.
- L’efecte que produeixen les polítiques de màrqueting de les empreses competidores en el mercat.
Tipus de font
Fonts d’informació
Públiques i gratuïtes
Organismes públics d’estadística de les diferents administracions.
Anuaris de les diferents administracions.
Publicitat de les empreses competidores.
Memòries de les empreses competidores que siguin societats.
Privades i de pagament
Anuaris de periòdics i empreses financeres.
Publicacions especialitzades.
Estudis de mercat contractats amb empreses especialitzades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario