1. Defineix “funció
administrativa de l’empresa”.
La funció administrativa de
l’empresa és el conjunt d’activitats necessàries per assolir el funcionament
òptim de l’organització empresarial, i que es realitza en dos àmbits: l’estratègic,
que inclou la direcció de l’empresa, i el de gestió, que desenvolupa els
processos administratius e suport a la resta de les funcions empresarials.
3. Què és un procés
administratiu i quines són les condicions mínimes que s’han de donar per tal
que el procés sigui eficient?
Els processos administratius
controlen i documenten els fluxos d’informació que es generen en qualsevol
activitat empresarial. Per tal de que el
procés sigui eficient, s’ha de realitzar sota les següents condicions:
- Oportunitat: S’ha de
realitzar just a temps. No s’ha de retardar mai per problemes administratius o
documentals.
- Economia: Amb el menor
cost possible, tant de recursos com de temps.
- Seguretat: El tractament
de la informació ha de ser completament segur (confidencialitat de dades).
- Utilitat: Ha de generar la
informació necessària per tal que els diferents nivells de decisió puguin
actuar d’acord amb el context en què es genera cada operació empresarial.
4. En el procés
administratiu de compravenda, quins dels seus documents bàsics són emesos pel
venedor?
Model de contracte de
compravenda.
5. A partir de la lectura i
la posterior anàlisi de les obligacions del venedor, descriu els drets del
comprador.
El venedor té el dret de
rebre la mercaderia en les condicions acordades i fer-se’n càrrec i té el dret
de pagar la mercaderia en el temps, la forma i el lloc acordats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario