martes, 22 de noviembre de 2011

Tràmits, pla de prevenció i suport admnistratiu.

TRÀMITS ESPECÍFICS SEGONS EL TIPUS D’ACTIVITAT

A més dels tràmits d’adopció de personalitat jurídica i dels tràmits generals hi ha els tràmits addicionals.
TIPUS D’ACTIVITAT
TRÀMITS
ADMINISTRACIÓ
Bars, cafeteries, restaurants i establiments hotelers

Autorització d’obertura.
Direcció General de Turisme de Catalunya.
Agències de viatges.
Sol·licitud de títol de llicència.
Direcció General de Turisme de Catalunya.
Activitats industrials, tallers de reparació, magatzems de substàncies tòxiques o perilloses, fabricació de qualsevol producte.


Registre industrial.

Direcció General d’Indústria, Energia i Mines de Catalunya.
Marques, patents, noms comercials, signes distintius, models industrials i rètols d’establiments.


Registre de la propietat industrial.


Oficina Espanyola de Patents i Marques.
Persones físiques que es dediquen a instal·lacions elèctriques, de gas, de climatització i d’aparells de pressió.


Carnet o certificat d’instal·lador.


Direcció general d’Indústria, Energia i Mines de Catalunya.
Activitats de la construcció, instal·lacions i/o reparacions elèctriques, sector fusta i suro i activitats d’enginyeria i consulta.


Documentació de qualificació empresarial.

Direcció General d’Indústria, Energia i Mines de Catalunya.

PLA DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS

La legislació sobre la seguretat i la higiene en el treball obliga totes les empreses a tenir un pla de prevenció de riscos laborals des de la seva creació.
Aquest pla és l’eina a través del qual s’integra l’activitat preventiva de l’empresa en el seu sistema general de gestió i s’estableix la seva política de prevenció.
S’haurà de reflectir en un document que es conservarà a disposició de l’autoritat laboral, de les autoritats sanitàries i dels representants dels treballadors. També s’inclourà els documents:
- Identificació de l’empresa, activitat productiva, característiques, amb especial atenció a la prevenció.
- Estructura organitzativa.
- Organització de producció.
- Organització de la prevenció.
- Política, objectius i metes, recursos humans, tècnics, materials i econòmics de què disposarà.
SUPORT ADMINISTRATIU EXTERN A LA CREACIÓ D’EMPRESES

Les Administracions Públiques posen en marxa sistemes de suport administratiu: vivers d’empreses.
La Unió Europea va definir-lo com l’organisme d’interlocutors públics i privats que posa en marxa i ofereix un sistema complet i integrat d’activitats i serveis per a la petita i mitjana empresa, amb l’objectiu de crear i desenvolupar activitats innovadores i independents.

Un viver d’empreses és un espai físic que acull empreses de nova creació i on els emprenedors poden disposar d’instal·lacions i serveis a preus més reduïts.

Els serveis que s’ofereixen a l’emprenedor són:
- Infraestructures.
- Serveis comuns.
- Assessorament i formació de creació i gestió d’empreses, comerç exterior...

No hay comentarios:

Publicar un comentario